duminică, 4 aprilie 2010

Paste fericit!

De ceva timp ma intreb care e formula corecta: "Paste fericit!" sau "Pasti fericit!"?! Unii profesori de limba romana mi-au spus ca e corect "Pasti fericit!". Si oricum am spune de ce are si subintelesul de a paste? Cu totii spunem ca Pastele este sarbatoarea Invierii, a Reinnoirii, a Renasterii, si totusi cu totii ne gandim prima data la mancare, ouale de pasti, pasca, cozonacul si nelipsitul miel. Oare cumva de aici se si trage vorba aceasta cu dublu inteles? La genul feminin sa spunem ca nu se aplica,nu se acorda, dar la genul masculin cu siguranta ca da! 

O alta formula de "urari de bine" e cea de "Sarbatori fericite!". Inteleg de Craciun, cand urmeaza Craciunul, Anul Nou, Sf. Vasile, Sf. Ion si alti sfinti, dar de Pasti? E o singura si unica sarbatoare! De ce atunci sarbatori? 
Probabil ca acestea sunt niste intrebari la care nu voi primi niciodata un raspuns concret, ci doar pareri, totdeauna contradictorii.

Cu toate acestea tin sa va urez ca aceasta sarbatoare sa va umple inimile de bucurie, sa va faca mai buni, sa aveti parte doar de cele mai bune lucruri si de un iepuras cat mai bogat! Iubire multa, intelegere, buna dispozitie si caldura sufleteasca pentru voi! 



Un comentariu:

  1. Daca imi spui:Paste fericit, ma gandesc ca trebuie sa fie cineva langa mine si sa pasc, daca imi spui: Pasti fericit, ma gandesc ca sunt singur pe un camp cu iarba, iar daca imi spui PASTE FERICIT !!! in sensul biblic, ok, iti multumesc la fel. Uite vezi limba noastra pe care o vorbim cu doua , trei chiar patru sensuri? In legatura cu „sarbatori fericite” e cam interesant, dar.....uneori se intampla ca Floriile sa fie dupa paste ca si sf Gheorghe(stiu cu siguranta ca a picat o data si inaceasi zi)......oricum, iti multumesc pt urari si dupa parerea mea, ce-a mai buna urare ar fi cum spui tu :” intelegere, buna dispozitie si caldura sufleteasca “, sti de ce? Pt ca la multi dintre noi, a cam inceput sa dispara, asa simt eu. Gata, hai , te pup

    RăspundețiȘtergere

Melodia ta de suflet

Joc

Stiri