sâmbătă, 6 februarie 2010

Romanie, dulce Romanie

Tocmai ma uitam pe blogul unui prieten bun de al meu si am vazut un film destul de interesant. Cred ca multi dintre parintii nosti se regasesc in el, din pacate. Mai rau este ca nimeni nu vrea sa ia atitudine in acest sens. Ma rog, nu vorbesc inca inainte sa spun despre ce e vorba: doi parinti, cu fiul plecat in strainatate, si-au luat un calculator (cel mai probabil trimis de fiul din America) si incearca sa vorbeasca cu Alexandru pe Messenger. Bineinteles ca deja de la deschiderea calculatorului intervin probleme. Stiu ca sunt multe cazuri in Romania unde parintii nu stiu sa foloseasca un calculator, care cauta literele pe tastatura, ori care nici macar nu stiu de unde sa deschida un calculator. In mod sigur tinerii se vor amuza pe seama filmuletului, dar si multi parinti se vor simti lezati. Dar de ce? Oare a cui e vina? Sunt convinsa ca fiul sau fiica le-au aratat sau cel putin le-au propus macar o data sa le arate cum functioneaza "dracia dracu", macar pentru o simpla conversatie sau pentru a deschide muzica. Recunoasteti deci ca marea vina este a dumnealor. Nu ca vreau sa caut vinovati... O sa spuna majoritatea parintilor "Da ce, eu mai am timp de calculator? Mie cine imi face toate treburile in casa? Nu destul stai tu in fata calculatorului? Daca il stric? Daca explodeaza?" si cate si mai cate intrebari pentru noi prostesti... Imi aduc aminte de bunica mea, la care am uitat intr-o zi telefonul mobil, acum ceva ani, si l-am lasat la ea, urmand sa il iau a doua zi. Bineinteles ca m-a sunat pe fix, spunandu-mi ca face diverse luminite, ca sunt diverse culori (ledul de stare al telefonului), ca daca explodeaza, ca daca sare in aer... Ei bine, din fericire, nimeni nu a avut de patimit in urma lui, nici casa, nici gradina si nici macar ea. 
Un alt subiect, pe care prietenul meu l-a surprins foarte bine in descrierea lui, este lipsa comunicarii, sau datul vinei, intre parinti, unul pe altul (ex. "Eu ma mai descurc, da maica-ta..."). Simpla si umila lor discutie se rezuma la faptul ca il iubesc si ca le este dor de el... Iar ca incheiere, comico-dramatica as putea spune, intreaba daca nu poate sa lase calculatorul non-stop deschis ca sa il vada! HELLOOO de dormit nu mai dormiti? Dar de mancat? Voi ca voi, dar bietul baiat mai trebuie sa mai si munceasca, nu degeaba a plecat in America, presupun. 
Unde vreau sa bat? Traim ca pe vremuri, cu mintea imbaxita de normal, de simplu, de limite. In schimb tineretul avanseaza foarte repede, si atunci ne mai miram de ce conflictele astea intre generatii... 
La final am sa va dau link-ul unde puteti viziona filmul si felicitari Ionut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Melodia ta de suflet

Joc

Stiri